Bunaken - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Esmee Kok - WaarBenJij.nu Bunaken - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Esmee Kok - WaarBenJij.nu

Bunaken

Blijf op de hoogte en volg Esmee

30 April 2016 | Indonesië, Bunaken

Na wat informatie en hulp van Jan zijn we donderdagmiddag vertrokken naar Bunaken. Bunaken is een eiland vlakbij Manado. Dit eiland staat bekend om zijn witte stranden en prachtige snorkel/duik plekken. We verblijven twee nachten in Sea Breeze Dive Resort. Na zo'n drie kwartier met de boot komen we aan op het resort. We worden verwelkomt met een lekker drankje. Daarna krijgen we een korte briefing over het resort en eventueel duiken. Ik merk meteen dat de mensen hier beter Engels spreken. We hebben twee kamers met klamboe, ventilator en douche. Prima voor twee nachten.
Avondeten, ontbijt en middageten zit bij de prijs inbegrepen. Die avond hebben we heerlijk gegeten en gekletst met een stel uit Nederland. Zij verbleven daar ook. Rond 22.00 nog een korte avondduik gemaakt en toen naar bed.

De volgende dag 07.15 opstaan, aankleden en ontbijten met uitzicht op de zee en zon. Prachtig! Ik heb besloten om te gaan snorkelen. Anouk, Mirte & Marije gaan duiken. Om half 9 krijgen ze uitleg over het duiken. Rond 9 uur vertrokken we naar de eerste duikplek. Tijdens de boottocht hebben we in de verte ook dolfijnen gezien. Na nog een korte uitleg mogen we het water in. Tijdens het snorkelen heb ik ongelofelijk veel mooie dingen gezien. Na drie kwartier kwamen ze terug van hun eerste duik. We hebben toen thee gedronken en wat fruit gegeten. Daarna zijn we even met z'n 4en gaan snorkelen. Je blijft je elke keer verbazen over de vissen die je tegenkomt. Op naar de tweede duikplek. Deze plek wordt ook wel The Wall genoemd. Een muur van koraal naar beneden. Marije ging geen tweede duik doen dus gingen we samen snorkelen. Na een uur vertrokken we weer richting het resort en gingen we lunchen. Daarna hebben we nog even op het strand gelegen en hebben Mirte en ik een stuk gelopen. Douchen en avondeten. Na een vermoeiende dag zijn we lekker op tijd naar bed gegaan.

Vanmorgen hebben we het heerlijke Bunaken achter ons gelaten en zijn we weer met de boot vertrokken naar Manado.

• 30 April 2016 - 12:52

Helma:

Hoi hoi meissie, wat een prachtige verhalen. En wat heb je in korte tijd al veel gezien. Ook twee uiterste , de luxe van Dubai en het sobere eenvoudige van Manado. Het snorkelen lijkt me geweldig. Ik ga je echt volgen , erg leuk. Liefs Tante Helma

• 30 April 2016 - 15:56

Andra:

Lieve Esmee wat een mooi verhaal om te lezen en wat een avontuur voor je. Geniet ervan en leuk dat je ons zo op de hoogte houd. Dikke kus van ons 3tjes

• 01 Mei 2016 - 08:34

Anton En Jos :

Top schat, dat je zoveel avonturen meemaakt.
    Geweldig om je verhalen te lezen.
    Ga zo door en probeer van elke dag een feestje te maken.
    Let op je gezondheid