Middagjes weg - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Esmee Kok - WaarBenJij.nu Middagjes weg - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Esmee Kok - WaarBenJij.nu

Middagjes weg

Blijf op de hoogte en volg Esmee

09 Mei 2016 | Indonesië, Manado

We hadden zin in een middagje strand. Dus even googlen. Likupang beach ziet er wel gaaf uit. Wit zand en helderblauwe zee. Spullen pakken en met de taxi erheen. Google maps gaf aan dat het ongeveer anderhalf uur rijden was. Na twee uur rijden waren we er nog niet. De taxichauffeur was de weg kwijt. Na nog even zoeken kwamen we uit bij Surabaya beach. Een local strand met zwart zand en een rotsachtige zee. Oké dan maar omkleden en even lekker in de zon liggen. Dachten we even te kunnen relaxen zonder op de foto te moeten. Zit daar achter ons de taxichauffeur met zijn telefoon wel honderd foto's te maken. Tja....
Zo slim als we zijn hadden we natuurlijk ook geen eten meegenomen. Dus na een tijdje kregen we wel honger. We hebben de spullen weer ingepakt en zijn samen met onze taxichauffeur ergens langs de weg gaan eten. Kip saté en rijst voor 7 euro. De mensen waren daar erg aardig en wilden met ons op de foto. Bijna elke dag zijn we al op de foto geweest. Je voelt je daardoor wel een beroemdheid. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij the club. Een leuk tentje aan de zee waar ze gelukkig niet alleen maar rijst hebben.

Funny fact: Een taxi voor een dag kost hier 700.000 roepia. ( 46 euro)

Om meer van de omgeving te kunnen zien hebben we scooters gehuurd. Lekker rondrijden en de omgeving verkennen. De Mahawu is een stratovulkaan en 1324 meter hoog. Hier zijn we naartoe gereden. Onderaan de berg de scooters geparkeerd en met rugzak en helm de berg beklommen. Na een tocht door de jungle van ongeveer een uur kwamen we op de top aan. Bezweet, rode gezichten en hier en daar wat schrammen en modder. Maar we hebben we het toch echt gedaan. Dan komen er mensen ons tegemoet. Teenslippers, zonnebril op en een topje hebben ze aan. Hoe kan dit denken wij? Blijkt dat aan de andere kant van de berg gewoon een trap naar boven is. Tja. Blond zullen we maar zeggen. Maar de foto's liegen er niet om. Het uitzicht was prachtig! 's Avonds hebben we heerlijk sushi gegeten in de Town Square Mall.

Desa Kali Waterval
Met de scooter zijn we hierheen gereden. Na een half uur durende wandeltocht door de bossen kwamen we aan bij de waterval. Een bruggetje vol mos en daarachter de waterval. Wauw wat is dat mooi. Na de waterval zijn we doorgereden naar Tomohon. Daar is een grote markt waar dan ook echt alles wordt verkocht. Denk aan varken, hond, slang, vis, verschillende kruiden, fruit en groente. Wij waren er rond 4 uur. Dat was eigenlijk een beetje laat. 's Morgens rond een uur of 9 zie je veel meer. Hondjes bij elkaar gepropt in een kooi. Varkens die aan haken hangen. Mannen lopen rond met bloed aan hun handen. Best wel heftig om te zien. Maar de mensen die hier wonen gaan gewoon naar de markt om een stukje vlees te kopen. Zij moeten ook eten. Volgende week willen we een keer 's morgens vroeg gaan kijken. Na de markt zijn we terug gereden naar Manado en heb ik heerlijke spaghetti spicy tuna op bij the Town Square Mall.

• 10 Mei 2016 - 10:29

Gemma :

Ha beroemdheid, leuke ervaringen hoor, dikke kus!!!

• 10 Mei 2016 - 17:14

Andra:

Wat een avonturen, en super dat je ons laat mee genieten. Geniet ervan.
    Dikke kus van ons 3tjes

• 10 Mei 2016 - 20:50

Anton:

Mooi hoor meissie, je krijgt nu wel een andere kijk op verschillende culturen, denk ik.
    Nog veel avonturen te gaan XXX

• 10 Mei 2016 - 20:58

Esther Pennekamp:

Jij verveelt je niks lees ik wel .. wat een avontuur! Geniet ervan. X uit Renkum

• 10 Mei 2016 - 21:46

Helma:

Mooie ervaringen, leuk om stukjes van jouw reis op afstand te mogen meemaken. Gaaf!
    Grtz van ons allen.

• 19 Mei 2016 - 10:36

Vincent Hoeks:

Hoi Esmee,

Leuk om al je verslagen te lezen. Jullie halen er alles uit wat erin zit. Handig dat dan daar alles niet zo duur is!!
    Goed dat jullie in verschillende klassen lesgeven. Leuke afwisseling.
    Groeten Vincent

• 20 Mei 2016 - 22:34

Jenny & Rob:

Ha Esmee,
    Wat een belevenissen zeg, super!! Leuk dat wij zo een beetje met je mee kunnen kijken.
    Een reiservaring die denk ik niet meer van je netvlies zal verdwijnen, maar wel van je bucketlist ;)
    Geniet er met volle teugen van. Groetjes van alle sisjes.