Manado - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Esmee Kok - WaarBenJij.nu Manado - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Esmee Kok - WaarBenJij.nu

Manado

Blijf op de hoogte en volg Esmee

28 April 2016 | Indonesië, Manado

Eindelijk aangekomen in Manado (dinsdag 26-04). De koffers zijn er al snel dus we kunnen meteen naar buiten. Helaas regent het heel hard. Gelukkig stond frater Jan ons al op te wachten met een busje. Wat meteen opvalt is de drukte op de weg. Scooters, auto's en busjes rijden door elkaar heen. Ook rijden ze hier op Sulawesi links. Even wennen. Na een halfuurtje rijden zijn we bij het huis naast de school. We krijgen uitleg van Jan en kunnen onze kamers inruimen. Alles is primitief maar goed te doen voor twee maanden. Tegenover het huis zit een kleine supermarkt. We hebben daar wat nodige boodschappen gedaan en zijn daarna iets gaan eten bij The Noodle House. Na het eten zijn we meteen naar bed gegaan. Door het vliegen en het lange wachten op Jakarta hadden we een nacht overgeslagen.

Heerlijk bijgeslapen tot 13.00 uur. 's Middags zijn we het centrum gaan verkennen. Er wordt naar ons geroepen, getoeterd en gefloten. Al snel merken we dat we de enige blanken zijn in Manado. Hello miss, Hello mister en i love you horen we veel. Ook worden er veel foto's gemaakt. Met ons en van ons. Manado is een erg drukke stad. Door middel van de app tripadvisor kunnen we leuke eettentjes vinden.

Donderdagochtend zijn we de school binnen gelopen. Wat een grote school. We hebben een kort gesprekje gehad met Frater Yasintus. Hij is het hoofd van de school. Engels spreken is voor de leraren op de school lastig. Uiteindelijk snappen ze dat we maandag willen beginnen met de stage.