Amazing Dubai! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Esmee Kok - WaarBenJij.nu Amazing Dubai! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Esmee Kok - WaarBenJij.nu

Amazing Dubai!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

26 April 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We zijn onze reis begonnen in Dubai. Joost de broer van Anouk woont samen met zijn vrouw en twee kinderen in de wijk Jumeira in Dubai. Hier mochten we verblijven. Super fijn!

Vanuit Schiphol vlogen we met Emirates naar Dubai. Wat een mooi vliegtuig. Na een heerlijke lunch heb ik een aantal films gekeken. Rond 12 uur waren we in Dubai. We hebben een taxi gepakt naar het huis van Joost. Eenmaal daar aangekomen zijn we meteen gaan slapen. Het was toen al 02.00 uur.

De volgende ochtend doen we de gordijnen open en het eerste wat opvalt zijn de enorm hoge gebouwen. We hebben ons snel aangekleed en zijn naar de Dubai Mall gegaan. Dit is een winkelcentrum met heel heel heel veel winkels. Van Louis Vuitton tot H&M. Ze hebben alles daar. Ook is er een aquarium en ijshockeybaan in het winkelcentrum.
Buiten de Mall is een grote fontein. Elk halfuur tonen ze er een fantastische watershow.
's Middags zijn we met de hele familie naar Madinat geweest. Op een bootje hebben we tussen een aantal hotels gevaren. Daarna zijn we gaan eten in een typisch Arabisch restaurant. We kwamen binnen en werden naar een 'familiekamer' gebracht. Niet wetend wat we moesten verwachten liepen we de kamer in. Er waren geen tafels en stoelen. We moesten dus op de grond gaan zitten om te eten. Erg grappig om een keer mee te maken. Bestek hebben we moeten vragen want dat kregen we niet meteen.

Vrijdag is het al weekend in Dubai en werden we wakker gemaakt door het neefje van Anouk. Pancakes als ontbijt. Heerlijk!
Daarna zijn we naar de Emirates Mall gegaan. Vanuit de Mall konden we binnenkijken bij de Indoor skihal van Dubai.
's Middags was het tijd om te relaxen en zijn we met Veronica (vrouw van Joost) naar een nagelstudio gegaan en hebben we ons lekker laten verwennen. Hand en voetmassage en onze nagels laten lakken.
Toen we klaar waren kwam Joost ons ophalen en zijn we naar de Marina gegaan en hebben we een boottocht gemaakt over de zee.
's Avonds op een terrasje gaan zitten om de nachtshow van de Fontein te bekijken. Helaas waren we te laat. Morgen weer een kans!

Zaterdag is strand dag in Dubai. Veel mensen zijn vrij en gaan naar het strand. Omdat de zon erg fel is zijn we maar 2 uurtjes geweest. Het water van de zee was heerlijk en we hebben lekker poffertjes gegeten bij een Nederlands tentje.

's Middags hebben we het neefje(Daniël) van Anouk meegenomen naar de Creek (zoutwaterkreek in Dubai). Voor 1 dirham (0.25 cent) kan je hier het water oversteken. Op de terugweg in de taxi was Daniël zo moe van het lopen dat hij languit in slaap viel. Daarna zijn we heerlijk Mexicaans gaan eten. Aan tafel maakten ze verse guacamole. Leuk om te zien!
's Avonds eindelijk de fonteinshow kunnen zien. We zaten bij een mooi tentje met uitzicht op de fontein. Top!

Op zondag is het weekend alweer voorbij in Dubai en hebben wij even op het jongste neefje(Gabriël) van Anouk gepast. Daarna lekker naar JBR beach geweest en cheesecake gegeten.
's Avonds was de verassing waar Anouk het al weken over had. Een dinnershow in de woestijn. Heel gaaf! Bij aankomst hebben we eerst iets gedronken met uitzicht op de zonsondergang. Langs fakkels liepen we de woestijn in. Daar kregen we een rondleiding langs het buffet en werden we naar onze tafel gebracht. Buikdanseressen, een band, Arabische dans en nog veel meer kwam er voorbij. Na het eten nog met een roofvogel op de foto geweest en een stukje op een kameel gereden. Geweldige afsluiting van een top tijd in Dubai.

Maandagochtend 10.00 geven ze in een moskee in Jumeira rondleidingen. We hebben dit stukje cultuur nog even meegepikt.
Een aardige mevrouw vertelde veel over het geloof en de manier van leven. Erg interessant om dit een keer mee te maken.

Helaas zit onze 5 dagen Dubai er alweer op. Maar wat hebben we genoten. Zoveel mooie en nieuwe dingen gezien om nooit te vergeten.

Nu op naar Sulawesi!

• 04 Mei 2016 - 21:47

Inge Muhlradt:

Whauw esmee superleuk en nu in Sulawesi....ik heb alweer verhalen van oma gehoord via lotte.
    Ik wacht op de volgende blog...groetjes xxx inge

• 04 Mei 2016 - 22:27

Esther Pennekamp:

Ha die Esmee. Wat een belevenissen in 2 weken tijd. Daar doen wij jaren over hihi. .. geniet ervan meid en ik wacht met spanning op je volgende blog over de 1e week school. Dikke kus van je tante Es